Is die Protes oor? Hervorming 500

Groot verwagtinge
Soos die 500 jaar herdenking van die Protestantse Hervorming (31ste Oktober 2017) nader, poog Pous Franciscus van die Rooms-Katolieke Kerk om alle Christelike kerke te verenig. Die pous beweer dat ‘die protes oor is’ en dit het ‘n leser van Protestantse Reveille, Lenore Faddell van Kaapstad, aangespoor om te vra: “Wat sê Protestante hiervan? Stem hulle saam?” Lenore verwys ook na die gemeenskaplike verklaring oor die regverdigingsleer wat deur die Vatikaan en die Lutherse Wêreldfederasie geteken was op 31 Oktober 1999, lank voor Franciscus se verkiesing in Maart 2013, wat Pous Benedictus XVI se bedanking op 28 Februarie 2013 gevolg het. Wat betekenisvol is, is dat The Reformer, die amptelike publikasie van die Protestant Alliance (VK) onlangs die hoofberig gehad het: ‘Is die Hervorming oor? Franciscus berei hom voor om te verklaar dat  dit is!’

Onder weg na Rome
Daar is ‘n gevoel van verwagting in die Vatikaan, en dit word weerspieël in sekere Protestante se reaksies. ‘n Hoofspeler in die aansporing van die sogenaamde versoening was wyle Tony Palmer, ‘n pastoor met ‘n Anglikaanse oorsprong wat in Engeland gebore is en in Suid-Afrika grootgeword het. By ‘n vergadering om hierdie saak aan te voer met mense soos die welvaart evangelie van gesondheid en rykdom apostel, Kenneth Copeland, het Palmer beweer dat hy hulle aangespreek het ‘in die gees van Elia’ en dat ‘Luther se protes oor was’.

Op die plaaslike front, het die Oktober 2014-uitgawe van
JOY! tydskrif ‘n sterk ‘Boodskap van Pous Franciscus aan Alle Weergebore Christene’ gehad. Die poging om ‘eenheid’ te bevorder, is in ‘n positewe lig gesien. ‘n Mens het die indruk gekry dat die tydskrif kritiese reaksie op sy naïwiteit skynheilig afgeskud het; maar wat treffend is, is dat dit nie hierdie artikel (sover soos dit vasgestel kan word) in sy Afrikaanse weergawe JUIG! ingesluit het nie.

Binne die gereformeerde kerke, egter, skryf Adrio König,
Professor Emeritus in sistematiese teologie aan die Universiteit van Suid-Afrika (UNISA), soos volg: “Is dit nie ‘n kenmerkende en verblydende ding dat die Rooms-Katolieke en Protestantse eksegete van die Nuwe Testament tot merkwaardig soortgelyke gevolgtrekkinge gekom het in verband met die Skrif wat praat van regverdiging deur geloof, terwyl met die Hervorming, dit een van die mees kontroversiële en verdelende onderwerpe was? Daardie tyd was die twee groepe radikaal teen mekaar. Die Hervormers het dade (werke) van die hele gebied van regverdiging radikaal uitgesluit (en het gehandhaaf dat ‘n mens nie voor God deur dade geregverdig word nie) terwyl dit gelyk het asof Rome op een of ander manier dade wou insluit. Vandag, as gevolg van nuwe navorsing en in die besonder weens werk wat saam gedoen is, is ‘n punt bereik waar dit moontlik is om oor hierdie saak saam te stem.” (STH 101 GUIDE, UNISA, bl 25.)

Eenheid roep – die Protestantse
Bybelse antwoord:
Die moderne teoloe betoog dat die ‘gees van die eeu’ min tyd het vir godsdienstige omstredenheid, net soos Gallio van ouds in verband met die ‘geredekawel oor woorde en name’, en verwys dan na Handelinge 18: 15.

Sulke kwessies word te maklik afgewys as kleinlik;
maar dit is noodsaaklik dat die Bybel nie weggestoot
word in belang van opportunisme en politieke korrektheid nie.

Volledige artikel in Die Afrikaner

16 Januarie 2017